Tuesday, April 12, 2016

Все що Вам потрібно знати про Merchant account II

Лукіна Ганна, Рахлінська Катерина, Янкова Олена

Якщо Ви плануєте продавати в інтернеті такі послуги, як:
- програмне забезпечення;
- онлайн ігри;
- Кіно / музика;
- сайти знайомств;
- Послуги веб-дизайну;
- forex
та інші, тоді Вам необхідний Мерчант аккаунт.

Merchant account - це один з видів банківського рахунку, за допомогою якого в Інтернеті здійснюються платежі за кредитними або дебетовими пластикових карт. Це - так звана електронна комерція, e-commerce. Саме через Мерчант-рахунку проводиться зарахування коштів на конкретний банківський рахунок інтернет-підприємця. Такий аккаунт розрахований на тисячі операцій на хвилину. Мерчант аккаунт відрізняється від звичайного рахунку ще й тим, що володіє «прив'язаним» веб-інтерфейсом, за допомогою якого клієнти сайту оплачують послуги або товари, вводячи дані своєї банківської картки.

Компанії, що здійснюють  прийом платежів на сайті, видають ідентифікаційний номер, завдяки якому можна автоматично перераховувати кошти з карток клієнтів на рахунок компанії. Номер прив'язується в банківському рахунку фірми, і після того, як покупець натисне на вашому сайті кнопку «Оплатити», гроші, списані з його карти, відправляться на Мерчант-рахунок. Автоматичним регулюванням їх переходу на рахунок компанії-продавця займеться банк-еквайєр.

Переваги використання

· Цілодобовий сервіс. Кожен клієнт сайту може оплатити свою покупку в будь-який час дня і ночі, в робочі та вихідні дні, так що робота компаній, які володіють мерчант аккаунтом, не залежить від годин роботи банків. Це помітно збільшить кількість покупців товарів або послуг.
· Відсутність валютного контролю. При роботі з мерчант аккаунтом не застосовується валютний контроль і фінмоніторинг і немає вимог по оформленню паспорта угоди.
· Швидкість розрахунків. Мерчант аккаунт дає можливість проводити близько тисячі операцій на хвилину.
· Оптимізація оподаткування. Відкриття Мерчант аккаунту на офшорну компанію дозволяє вести безконтрольний і безподатковий бізнес по всьому світу. Зв'язка «офшор + зарубіжний еквайринг» гарантує захист інформації, забезпечує конфіденційність і особисту безпеку організатора прийому платежів через інтернет.

Одним з недоліків є саме відкриття Мерчант аккаунт, яке займає деякий час, а також у випадку з інтернет-магазинами це технічна сторона питання - настройка форми оплати.

Як відкрити Мерчант аккаунт?

Мерчант аккаунт можна оформити тільки на юридичну особу. Відкриваються такі акаунти в банку, і справа ця не швидка. Крім зареєстрованої компанії для того, щоб відкрити Мерчант аккаунт, потрібно сайт, через який будуть здійснюватися платежі.
Банк-еквайєр або еквайєр (acquiring bank, acquirer) - банк або інша фінансова установа, яка займається для торговців обробкою (процессингом) платежів за кредитними або дебетним картками за їх товари або послуги.

Вимога банків до відкриття Мерчант-аккаунта для сайт
1. Розділи і підрозділи сайту повинні містити:
- Перелік доступних способів оплати;
- Вартість усіх товарів і послуг;
- Опис способу формування замовлення;
- Умови обміну товару або послуги і умов, при яких обмін може бути зроблений.
- Правила надання послуг (Terms & Conditions);
- Способи доставки (мінімальне і максимальне час, регіони для доставки, можливість придбання товару на місці з докладною схемою проїзду);
- Перелік способів оплати товару;
- Вказівка ​​можливості роботи з банківськими картами, порядок повернення грошей на них (Refund policy);
- Способи забезпечення конфіденційності даних клієнтів (Consumer data privacy policy);
- Контактні дані компанії-продавця (повна назва, дві адреси - юридичний і фізичний), номер реєстрації, номер телефону, e-mail;
- Блок входу зареєстрованих користувачів і реєстрації нових.

2. Загальні параметри сайту продавця:

- Розміщення сайту: виключно на платному хостингу;
- Статичний IP-адресу: в обов'язковому порядку;
- Всі сторінки сайту: належать одній і тій же доменній зоні;
- На головній сторінці: логотипи міжнародних платіжних систем (Visa, MasterCard) і 3D Secure Marks;
- Сума оплати за товар або послугу однакова у всіх випадках і не залежить від способу його оплати (готівка, оплата банківською картою або електронними грошима);
- Запитувані реквізити банківських карт вводяться тільки на захищених сторінках процесингового центру;
- Версію сайту на англійській мові.

3. Власниками сайту також повинні бути дотримані наступні умови:
- Реєстрація доменного імені та укладення договору з процесинговим центром лягає на одне і те ж юридична особа;
- Відсутність банерів і рекламних посилань на сторінках сайту, які не мають прямого відношення до його змісту;
- Доступність всіх сторінок сайту з будь-якої країни світу;
- Надання покупцям електронних версій чеків за сплачений товар або послугу;
- Захист даних користувачів засобами протоколу HTTPS.
Основною вимогою, яка пред'являється до інтернет-магазину є відповідність PCI DSS. Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) - стандарт безпеки ініційований Visa, MasterCard, Diners Club, AmEx, JCB і регулює операції зберігання, отримання або передачі інформації про пластикові картки (magnetic stripe, CVV codes, track data і т.д. ). Відповідність даним стандартом обов'язково для Мерчанта. У разі, якщо операції Мерчанта не перевищують 20 000 транзакцій на рік, Мерчант не зберігає інформацію про пластикові картки і не має візуального контакту з покупцем, то він відноситься до 4 категорії Мерчант в класифікації відповідності даного стандарту безпеки (PCI DSS), що позбавляє його необхідності в подачі анкети (Self Assessment Questionnaire) банку.

Категорії Мерчант

    Мерчант 1 - понад 6 млн. Транзакцій
    Мерчант 2 - від 1 до 6 млн. Транзакцій
    Мерчант 3 - від 20 000 до 1 млн. Транзакцій
    Мерчант 4 - до 20 000 транзакцій + умови описані раніше

Категорії Мерчант від першої до третьої зобов'язані регулярно проходити аудит безпеки своїх ресурсів, так званий PCI DSS compliance.

Вибір банку - справа індивідуальна, воно залежить від роду діяльності компанії і її вимог, однак краще відкрити рахунок в банку, де немає обмежень по кількості операцій, так як діяльність зацікавлених в мерчант акаунті компаній зазвичай пов'язана з частими платежами. Крім того, банк повинен мати відповідну процесингову ліцензією.
Наступний крок це відкриття рахунку. Ви повинні надати в банк наступну інформацію:
· Тип і докладний опис товарів або послуг, що надаються вашою фірмою. Від виду діяльності залежать ваші шанси на відкриття подібного акаунта, так як більшість банків неохоче працюють з компаніями, чия діяльність, на їхню думку, пов'язана з певним ризиком - наприклад, з онлайн-казино, магазинами алкоголю і тютюну.
· Комплект корпоративних документів: статут, свідоцтво про реєстрацію, установчий договір, ліцензія, розрахунковий рахунок компанії.
· Кредитну історію компанії.
· Географію діяльності, обсяг продажів і приблизний розмір одного платежу.
· Персональні дані власників компанії.
· Адреса сайту, через який будуть прийматися платежі.
· Детальну інформацію про політику повернення платежів.

Через кілька днів після подачі заяви та подання всього пакету документів від банку приходить лист з підготовленим до підписання договору - звичайно, якщо заявка схвалена. Після підписання договору один екземпляр залишається у директора, а інший відправляється в банк. Потім банк видає merchant ID, інструкції по системної інтеграції і ключі шифрування, після чого програміст проводить системну інтеграцію. З цього моменту на сайті фірми можна буде розплатитися банківською картою.

Еквайєр, перш ніж прийняти рішення про те, чи відкривати Вам Мерчант аккаунт, неодмінно захоче зрозуміти який приблизно у Вас ризик примусового поворотного платежу грошей клієнту (чарджбека).

Чарджбек або поворотний платіж (chargeback) - процедура опротестування карткової транзакції банком-емітентом картки (з метою захисту прав платника), при якій сума платежу безакцептно списується з одержувача (банку-еквайера) і повертається платнику. Технологія повернення платежу використовується в системах взаєморозрахунків з пластикових карт.

Вся справа в тому, що якщо у еквайера клієнти-торговці працюють неакуратно і чарджбеків багато, це може погіршити його репутацію і становище в рамках платіжної системи, і в найгіршому випадку навіть коштувати йому ліцензії тій чи іншій платіжної системи. І подітися йому теж особливо нікуди - Visa і MasterCard сформулювали правила гри гранично ясно, і всякий раз, коли хтось десь платить карткою, вони вступають в силу: «Власник картки має право отримати обіцяний товар або послугу. Якщо такий товар або послуга не отримані, власник картки має право отримати свої гроші назад.»

Це означає, що банк-еквайєр повинен забезпечити гарантію повернення грошей покупця за будь-яких обставин, причому протягом тривалого періоду часу (до півроку). І робить він це утримуючи деякий відсоток від Вашої виручки на Мерчант акаунті на термін до півроку. А який саме відсоток - залежить від того, наскільки ризикованою він оцінив роботу з Вами. Чим менше продуманим і логічним Ваш бізнес спочатку представляється еквайєру, тим більше ризиків він закладає при розгляді Вашої заявки і тим гірше для Вас умови прийому платежів (не кажучи вже про те, що кращі за умовами еквайєри просто моментально відмовляться навіть розглядати Вашу заявку).

Види мерчант рахунків

Залежно від виду бізнесу й можливого рівня Чардж-беків, мерчант рахунок може бути:

• high risk (з високим ризиком);
ü     replica (товари-репліки відомих марок)
dating (сайти знайомств)
on-line casino (ігрові автомати)
forex (брокерські послуги)
tiсket-selling (продаж квитків)
booking (бронювання номерів)
всі галузі туризму
тютюнова продукція і електронні сигарети
мережевий маркетинг
файлообмінники
Лотереї та онлайн-ігри
Товари для тварин

Термін акцепції у банка
Термін інтеграції  Мерчант Аккаунта
Відсоткова  ставка
Вартість підключення
1-2 робочих днів
3-5 робочих днів
3-12%
от 650USD

• low risk (з низьким ризиком).
Основним показником, за яким продукт можна віднести до цієї групи, є гранично низький відсоток незадоволених покупців, які заявляють свої кошти до повернення.
 Термін акцепції у банка
Термін інтеграції  Мерчант Аккаунта
Відсоткова  ставка
Вартість підключення
1-2 робочих днів
3-5 робочих днів
2-4%
от 450USD


Відкриття рахунку high-risk займає більше часу і вимагає надання більшої кількості документів та інформації. Вартість обслуговування рахунку типу high-risk зазвичай вище.

 Як працює Мерчант-система?

    Клієнт через сервіс сайту дає команду перерахувати з його карткового рахунку на Мерчант-рахунок продавця певну суму за товар / послугу.
    Банк емітент (організація, в якій покупець отримав карту) переводить гроші на рахунок банку-еквайра (організації, в якій зареєстрований Мерчант-рахунок продавця).
    Після того, як на Мерчант-рахунку набирається певна сума або періодично (раз на місяць або на тиждень), еквайєр перерахує кошти з Мерчант-рахунки на поточний рахунок продавця.

Завдяки співпраці банків, компанія і покупець з різних країн легко роблять покупки. Винятком можуть стати країни Європи, які часто вимагають, щоб у власника Мерчант-аккаунта компанія була зареєстрована в ЄС.

Вартість відкриття та обслуговування Мерчант аккаунт
Вартість відкриття та обслуговування Мерчант аккаунт залежить від багатьох факторів, таких як оцінюваний рівень ризику ваших операцій і ймовірність отримання вимог про повернення платежів від ваших клієнтів, планований обсяг продажів, жорсткість політики банку.
                                                                                                                
Збір за розгляд заяви та документів на відкриття Мерчант аккаунту (реєстраційний збір) - цей одноразовий збір коливається в широких межах від 200 до 500 доларів, залежно від банку-одержувача.
    Дисконтна ставка являє собою відсоток від загального обсягу продажів, що виплачується вами банку,який обробляє платежі. Зазвичай це найбільший збір з усіх зборів, виплачуваних власником Мерчант аккаунту. Дисконтні ставки визначаються з урахуванням ряду факторів, в тому числі максимальної вартості одного продажу, вартості запланованого загального місячного обсягу продажів, оцінки ризику ймовірності вимог про повернення платежів і т.п. Дисконтні ставки за операціями через  Мерчант аккаунт можуть становити від 2,5% до 7%. Незначні коливання дисконтної ставки можуть надавати великий вплив на ваші загальні витрати, якщо ви маєте великий оборот.

    Плата за операцію: деякі банки або процесингові компанії надають Мерчант аккаунт, крім дисконтної ставки стягують також плату за операцію, яка може становити від $ 0.10- $ 0.50 за операцію. Ті банки, що не стягують плату за операцію іноді все ж включають її в прихованому вигляді в дисконтну ставку для того, щоб їх ціни сприймалися як більш конкурентні. При прийняті рішення треба порівняти загальні витрати різних провайдерів.
    Збір за складання звіту: цей збір покриває витрати на складання місячних звітів про стан рахунку. Зазвичай його розмір становить 10 доларів або менше, а деякі банки або процесингові компанії взагалі не стягують такий збір.
    Місячний мінімальний збір: деякі банки або процесингові компанії стягують з вас мінімальний збір (наприклад, 25 доларів) в разі, якщо ваша дисконтна ставка плюс збір за операцію не перевищують встановлений мінімум.
    Збір за повернення платежу: якщо ваш клієнт ставить вимогу про повернення платежу кредитною карткою через не задоволеності вашими послугами або товарами, або за іншою обґрунтованою причини, то банк або процесингова компанія стягує з вас збір за повернення платежу. Його ставка змінюється від $ 10 до $ 25 за кожне повернення. Врахуйте, що надмірне число повернень призведе до втрати статусу власника Мерчант аккаунт, тому слід використовувати існуючі технології боротьби з шахрайством і впроваджувати на практиці здорові принципи ведення бізнесу з метою зниження кількості повернень.
    Резервні фонди: якщо у банку або процессинговой компанії створюється думка, що ваш рівень ризику перевищує їх стандартні очікування, але все ще не настільки високий, щоб відмовити вам в обслуговуванні, то від вас можуть зажадати, щоб ви відкрили резервний рахунок. На цей рахунок, зазвичай, перераховується певний відсоток від продажів (наприклад, 10% від вашого планованого обсягу продажів за перші шість місяців роботи). Таким чином створюється фонд, який провайдер Мерчант аккаунт може використовувати, якщо ви вирішите припинити діяльність або ж маєте велику кількість повернень.


Таблиця комісій та умов співробітництва з банками
В Україні:
Компанія Brama Group S.A. - Міжнародна юридична компанія. Основна спеціалізація - міжнародне податкове і корпоративне право. Компанія Brama Group надає наступні види послуг в таких сферах, як - міжнародне податкове планування, захист активів, реєстрація іноземних компанії та їх обслуговування та ін. Однією з послуг є також відкриття Марчент рахунків, загальна вартість якої від 1000 доларів в залежності від складності. Підключенню до рахунку торговця відбувається протягом 7 робочих днів, за умови готового сайту і відкритого розрахункового рахунку на компанію.

Вид рахунку
 Low risk
High Risk
Стандарт
Оборот USD 500 000 и вище, історія чарджбеків
Стандарт
Оборот USD 500 000 і вище, історія чарджбеків
Щомісячний платіж
Не утримується
Не утримується
Не утримується
Не утримується
Першочерговий збір
250
250
500
500
За розгляд заяви
Не утримується
Не утримується
Не утримується
Не утримується
Процент за здійснення трансакції
Від 3,00 %
Від 2,5 %
Від 5,00 %
Від 4,5 %
За трансакцію
0,5 USD
0,35 USD
0,75 USD
0,5 USD


Merchant account за кордоном:

Умови відкриття Мерчант аккаунт розрізняються залежно від виду діяльності компанії (офшору). Часом буває, що банки не відкривають рахунки компаніям з певних юрисдикцій або особам певного громадянства, тому можливо знадобитися купити офшорну компанію -  якщо відкриття Мерчант аккаунт принципово саме в певному банку.
Чому потрібно підключати до сайту зарубіжний Мерчант аккаунт?
§ Використання зарубіжної компанії дозволить мінімізувати оподаткування;
§ Відсутність валютного контролю при прийомі платежів прямо з сайту;
· Ваші гроші відразу виявляються на зарубіжних рахунках.

Для ЄС:
На прикладі Кіпру, де найменший податок на прибуток в Європейському Союзі 10 %
Щоб відкрити merchant account, треба мати компанію, зареєстровану в Європейському Союзі і маючі серед директорів громадянина ЄС. Відкритий корпоративний рахунок компанії. Сайт компанії повинен бути або англомовним, або мати англомовну версію. У кожному конкретному випадку провайдером merchant account можуть бути пред'явлені додаткові вимоги. Остаточний перелік вимог до претендента на отримання merchant account може бути встановлений тільки провайдером послуг merchant account.

Приблизьні витрати:
1)Реєстрація компанії на Кіпрі - 2500,00 EUR
2)Номінальний сервіс - 1500,00 EUR
3)Корпоративний рахунок в Кіпрському банку - 700,00 EUR
4)Відкриття Merchant account - 1500,00 EUR


Якщо казати про ведення бізнесу в Сполучених Штатах Америки, то для відкриття такого рахунку теж необхідно мати компанію в країні, з якою працюють провайдери (на жаль, в даний час більшість провайдерів не готові працювати з компаніями зареєстрованими в країнах СНД). Якщо у вас немає такої компанії, то хорошим рішенням цієї проблеми при отриманні субрахунка merchant account є реєстрація компанії в офшорі і відкриття для неї банківського рахунку.
Що стосується "дозволу діяльності в США". Якщо ви отримуєте можливість приймати картки в інтернет, у вас немає обмежень, з якою країною ви маєте право працювати (громадянам якої країни продавати свої товари і послуги).
Перелік документів для відкриття рахунку в США:
- Електронна копія паспорта директора;
- Бізнес-план
- Реєстраційні дані Вашої компанії;
- Англомовний (багатомовний) сайт, з якого буде здійснюватися прийом карт;
- HTTPS-протокол, встановлений на сторінку прийому карт (ми можемо допомогти з його установкою);
- Виписка банківського рахунку за останні 6 місяців (опціонально, якщо не надається бізнес-план).
В середньому вартість відкриття мерчант-аккаунту в США — $799.

Законодавче підґрунтя:
 03.09.2015 Верховна Рада України  прийняла у другому читанні в цілому зареєстрований ще 17.06.2013 законопроект №0957 «Про електронну комерцію», який визначає організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, встановлює порядок вчинення електронних правочинів та
визначає права і обов’язки учасників відносин у цій сфері. Це перший в історії нашої держави профільний закон на ринку e-commerce.

Дія Закону апріорі поширюється тільки на суб’єкти господарювання (юридичних осіб та ФОП), які вчиняють правочини з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем. Дія цього закону може поширюватись на електронні правочини, продавцем (виконавцем, постачальником) в яких є фізична особа, не зареєстрована як ФОП, тільки у випадках, коли сторони прямо домовилися про застосування положень цього Закону.
Крім того, дія Закону не поширюється на правочини, якщо:
• стороною правочину є орган державної влади або орган місцевого самоврядування при виконанні делегованих функцій держави;
• правочин підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації відповідно до законодавства:
договори про відчуження (купівля-продаж, міна, дарування, пожертва, рента, довічне утримання (догляд), спадковий договір) нерухомого майна та земельних ділянок та ін.;
• вчинення правочину регулює сімейні правовідносини: договори про поділ майна, що є об’єктом права спільної сумісної власності подружжя; про надання утримання або про припинення права утримання; шлюбні договори та ін.;
• правочин стосується грального бізнесу, тоталізаторів та інших азартних ігор, які, до речі, заборонені в Україні ще з літа 2009 р.
Окремо слід зазначити, що дія Закону не поширюється на правочини, щодо яких Законом встановлено спеціальний порядок переходу права власності. Насамперед це стосується інтернет-магазинів зброї (мисливської вогнепальної, газових пістолетів, револьверів, патронів до них, певних видів холодної та пневматичної зброї та ін.), придбання якої можливе лише з дозволу органів МВС.
У Законі також передбачено чіткий порядок укладання електронного договору, який, зокрема, може бути укладений шляхом обміну електронними повідомленнями, підписаний за допомогою електронного підпису або за допомогою вчинення дій, що становлять згоду на укладання правочину.
Загальна ж схема укладання електронного договору залишається стандартною: шляхом його підписання або шляхом надсилання пропозиції його укласти (оферти) та її прийняття (акцепту).
До того ж вчинення певних дій буде вважатися акцептом до укладання електронного договору тільки якщо зміст таких дій чітко роз’яснено в інформаційній системі, в якій розміщено оферту, і ці роз’яснення логічно пов’язані з нею. Крім того, пропозиція укласти електронний договір або сам електронний договір повинні містити інформацію щодо можливості отримання стороною такої пропозиції або договору у формі, яка унеможливлює зміну змісту (що на практиці, в еру цифрових технологій, зробити край важко).
Також, якщо покупець укладає електронний договір шляхом розміщення замовлення на веб-сайті, на продавця покладається обов’язок оперативно підтвердити отримання такого замовлення. Ця норма узгоджується з положеннями статей 644, 655 ЦКУ, коли акцептування пропозиції укласти договір повинно бути здійснено у строк, встановлений у договорі законом або протягом адекватного періоду. У разі отримання відповіді із запізненням, особа, яка зробила пропозицію, звільняється від відповідних зобов’язань.
Акцептування оферти у сфері електронної комерції також тісно пов’язане зі здійсненням оплати. Якщо особа, яка одержала пропозицію укласти електронний договір, протягом строку для відповіді не здійснила оплату, така пропозиція вважається неприйнятою. І навпаки, здійснення оплати, зазначеної у оферті, без виконання інших умов, визначених у такій пропозиції, не вважається прийняттям пропозиції (акцептом), а оплата вважається неналежною та підлягає поверненню особі, яка її здійснила.
Окрему увагу у ст. 12 Закону було приділено підпису у сфері електронної комерції. Так, якщо законом або
за домовленістю сторін електронний правочин має бути підписаний сторонами, то законодавець пропонує сторонам на вибір три шляхи виконання такого підпису:
– шляхом використання електронного підпису або електронного цифрового підпису відповідно до ЗУ «Про електронний цифровий підпис», за умови використання такого підпису усіма сторонами електронного правочину;
– електронним підписом одноразовим ідентифікатором, визначеним цим Законом;
– аналогом власноручного підпису (факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного або іншого копіювання) за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися відповідні зразки.
Новим у цій схемі є електронний підпис одноразовим ідентифікатором, який являє собою дані в електронній формі у вигляді алфавітно-цифрової послідовності, що додаються до інших електронних даних особою, яка прийняла пропозицію (оферту) укласти електронний договір, та надсилаються іншій стороні цього договору. Такий одноразовий ідентифікатор надсилається особою, що пропонує укласти договір, іншій стороні засобом зв’язку, вказаним під час реєстрації у його системі, та додається до електронного повідомлення від особи, яка прийняла пропозицію укласти договір.

Захист прав споживачів та судовий захист
електрона комерція – це дуже специфічний вид електронної торгівлі, де найбільш вразливою стороною є споживач. Натомість у Законі не знайшли належного відображення положення щодо особливостей захисту прав споживачів у разі придбання ними товарів, робіт чи послуг шляхом вчинення електронних правочинів. Складається враження, що не знайшовши належного рішення, законодавець вирішив залишити все, як було раніше.
Так, у Законі зазначено, що права та обов’язки покупця (замовника, споживача) товарів, робіт, послуг у сфері електронної комерції визначаються законодавством України, зокрема Законом України «Про захист прав споживачів». Разом з цим такий покупець (замовник, споживач) за обсягом своїх прав та обов’язків прирівнюється до споживача, відповідно до цього ж профільного закону.
Не зовсім коректним у Законі є ототожнення покупця та замовника зі споживачем, адже споживач – це окремий суб’єкт правовідносин, яким може бути виключно фізична особа, яка купує або використовує продукцію для особистих потреб, не пов’язаних з підприємницькою діяльністю.
Також Законом нарешті надано тлумачення щодо допустимості доказів, пов’язаних з електронним правочином. У ч. 13 ст. 11 Закону зазначено, що електронні документи (повідомлення), пов’язані з електронним правочином, можуть надаватися як докази сторонами та іншими особами, які беруть участь у судовому розгляді справи. Докази, подані в електронній формі та/або у формі паперових копій електронних повідомлень, вважаються письмовими доказами згідно зі ст. 64 ЦПК, ст. 36 ГПК та ст. 79 КАС.
Проте варто зазначити, що аналіз судової практики інших країн наштовхує на висновок, що ключовим елементом будь-якого електронного документа, як належного доказу в суді, який свідчить про його юридичну силу і є підтверджувальним фактом вчинення правочину є електронний підпис.


Підготували студентки ЕЕП-305:
Лукіна Ганна
Рахлінська Катерина
Янкова Олена

Пов'язаний пост: Все що Вам потрібнознати про merchant-рахунки I


No comments:

Post a Comment