Thursday, March 2, 2017

Інноваційне місто як результат інноваційної освіти


Власенко М.М., студентка 4 курсу ФЕтаУ,
гр. ЕМД-402 ДВНЗ «Київський національний
економічний університет імені Вадима Гетьмана»



Сьогодні саме інноваційна освіта виступає двигуном сучасних міст. Так звані “смарт-сіті”, тобто міста, в яких використовуються сучасні технології, є тенденцією західного світу. Найкращими представниками даного напрямку можна вважати Амстердам, Барселону, Лондон, Нью-Йорк, Сінгапур . В найближчому майбутньому список цих міст звичайно поповниться і наразі місцева влада Києва вживає всіх заходів для того, щоб столиця України також стала одним із найбільш інноваційних міст Європи та світу.


Концепції Київ Смарт Сіті 2020 була розроблена стратегічною групою ініціативи “Київ смарт сіті” задля визначення найближчих завдань та пріоритетів у розвитку міста. Ознайомившись із даною концепцію, ми вважаємо її досить вичерпною та змістовною з огляду на масштаб запланованих реформ. Документ містить перелік заходів, дій та сфер життя міста, у яких планується імплементувати “смарт-технології”. Однак реалізувати поставлені цілі в повній мірі, ми вважаємо, заважає ряд наступних проблем:

• проблема національної безпеки – із запровадженням технології “смарт сіті” діяльність органів місцевого самоврядування стає прозорою та відкритою, що реалізується завдяки системам е-врядування, е-документообігу, відкритих даних. Окремі чиновники, не бажаючи, оприлюднювати публічно результати своєї діяльності можуть вдаватися до кібератак, хакерських взломів тощо.

• проблема вікової несумісності – більшість чиновницького апарату, яка займає керівні посади, – це люди старшого віку, яким важко опанувати нові технології, адаптувати свою діяльність під вимоги, наприклад, електронного документообігу, цифрового підпису. Зазвичай це вимагає багато часу та зусиль зі сторони самого державного службовця, а також того, хто буде займатися цим навчанням.

• проблема захисту особистих даних та інформації – в Україні сьогодні ще не створена культура захисту особистої інформації, оскільки сьогодні доступ до інформації здебільшого результує у зловживання її використанням. Особливо сильно ця проблема може загостритися із введенням “смарт сіті” технологій, адже чиновники зможуть мати доступ до баз даних, приватної інформації тощо, що стане спокусою до здійснення корупції (незаконний продаж цієї інформації, зловживання нею в якості використання як компромату тощо).

Отже, проблеми запровадження інноваційних технологій для створення “смарт сіті Київ” в більшій мірі пов’язані із менталітетом самої нації. Адже якщо корупція глибоко вкоренилася у свідомості населення, то навіть смарт-технології з усією їх прозорістю не зможуть перебороти меркантильність розуму чиновницького апарату. Хоча, безумовно, вони є найкращим втіленням реформотворчих інструментів на даний момент.

Інноваційне місто не може існувати без інноваційної освіти, яка у своїх проявах присутня у різних сферах діяльності. Сьогодні Київ поступово трасформується саме у таке місто. Приємно спостерігати, що київська влада вбачає освіту, як основний двигун розвитку міста та смарт-технологій в ньому. Це проявляється у тому, що наприклад у січні 2017 року ініціатива “Київ смарт сіті” разом із Академією кодування запустили безкоштовні курси з програмування для дітей. Це свідчить про те, що надавати доступ до якісної та сучасної освіти потрібно не лише дорослим, але і дітям, хоча й вони не так швидко зможуть реалізувати отримані навички, як дорослі.

Окрім того, на базі ініціативи “Київ смарт сіті” було створено “Смарт-сіті хаб” , тобто простір, де, власне, і розробляються смарт-технології для столиці. У даному центрі не тільки працюють, але і навчаються. У хабі діє “Смарт-сіті школа”, де надаються теоретична база та практичні навички поки що із двох освітніх курсів: “Фінансова грамотність” та “Нові технології”.

Ми вважаємо, що без якісної інноваційної освіти неможливо створити інноваційне місто, інноваційний регіон та інноваційну країну. Про це варто пам’ятати та орієнтуватися в першу чергу на міжнародний досвід таких країн, як Австрія, США, Італія тощо, де університети – це не просто інституції з певною кількістю студентів, це центри розвитку, двигуни суспільного добробуту, “паровози” науково-технічного прогресу. Відповідно, у такому суспільстві інноваційні технології будуть розроблятися швидше та якісніше. На наш погляд, Україні варто переоцінити сутність та роль університетів у місцевому розвитку та адаптувати навчальні програми під вимоги сучасного ринку. Адже освіта повинна бути якісною та інноваційною та доступною.

Література

1. Що таке smart city: в світі та в Києві [Електронний ресурс] / Офіційний сайт Hmarochos. – Режим доступу: https://hmarochos.kiev.ua/2015/07/22/shho-take-smart-city-v-sviti-ta-v-kiyevi/
2. Концепції Київ Смарт Сіті 2020 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kscf.in.ua/Smart_City_UKR_Print_final.pdf
3. Kyiv Smart City Hub [Електронний ресурс] / Офіційний сайт Kyiv Smart citi hub. – Режим доступу: http://www.kyivsmartcity.com/hub/
4. Академія кодування: некомерційна ініціатива з навчання дітей 6-12 років програмуванню на візуальній мові Scratch [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.facebook.com/uacodeacademy/

Оригінал

No comments:

Post a Comment