The Law of Ukraine "On Martial Law" defines the content of the legal regime of martial law: the legal framework of public authorities, military commanders, local authorities, enterprises, institutions and organizations under martial regime.
The law states guarantee the rights and freedoms of man and citizen
and the rights and legitimate interests of legal persons. Also, determine responsibility for violations of the martial law regime.
Martial law - a special legal regime introduced in Ukraine or in particular areas in the event of armed aggression or threat of attack, the dangers of state independence of Ukraine, its territorial integrity and provides for the relevant public authorities, military commanders and local authorities the powers necessary to prevent threats and national security, as well as temporary, due to the threat, the restriction of constitutional rights and freedoms of man and citizen, rights and legitimate interests of legal persons with specifying the period of validity of these restrictions.
Martial law in Ukraine or in its particular areas introduced Decree of the President of Ukraine, which is subject to approval by the Supreme Council of Ukraine within two days of the request of the President Ukraine.
The presidential decree on the introduction of martial law, approved by the Supreme Council of Ukraine, immediately announced through the media.
The original full text of the Law:
Закон України «Про правовий режим воєнного стану»
Цей Закон визначає зміст
правового режиму воєнного стану
(порядок його введення та скасування, правові засади діяльності
органів державної влади, військового командування, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в
умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина
та прав і законних інтересів юридичних осіб) та відповідальність
за порушення вимог або невиконання заходів правового режиму
воєнного стану.
(порядок його введення та скасування, правові засади діяльності
органів державної влади, військового командування, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в
умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина
та прав і законних інтересів юридичних осіб) та відповідальність
за порушення вимог або невиконання заходів правового режиму
воєнного стану.
Воєнний стан - це особливий правовий режим, що
вводиться в
Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи
загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її
територіальній цілісності та передбачає надання відповідним
органам державної влади, військовому командуванню та органам
місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення
загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове,
зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини
і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із
зазначенням строку дії цих обмежень.
Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи
загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її
територіальній цілісності та передбачає надання відповідним
органам державної влади, військовому командуванню та органам
місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення
загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове,
зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини
і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із
зазначенням строку дії цих обмежень.
Метою введення воєнного стану є створення умов для здійснення
органами державної влади, військовим командуванням, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами та
організаціями наданих їм повноважень у разі збройної агресії чи
загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її
територіальній цілісності.
органами державної влади, військовим командуванням, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами та
організаціями наданих їм повноважень у разі збройної агресії чи
загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її
територіальній цілісності.
Правовою основою введення воєнного
стану є Конституція
України, цей Закон, інші закони України та Указ
Президента України про введення воєнного стану в Україні або в
окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України.
України, цей Закон, інші закони України та Указ
Президента України про введення воєнного стану в Україні або в
окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України.
Військовим командуванням,
якому цим Законом надається право
разом з органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної
Республіки Крим та органами місцевого самоврядування
запроваджувати та здійснювати заходи правового режиму воєнного
стану, є:
разом з органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної
Республіки Крим та органами місцевого самоврядування
запроваджувати та здійснювати заходи правового режиму воєнного
стану, є:
об'єднане оперативне командування,
управління оперативних
командувань, територіальні управління, командування військових
з'єднань, частин Збройних Сил України та інших утворених
відповідно до законів України військових формувань.
командувань, територіальні управління, командування військових
з'єднань, частин Збройних Сил України та інших утворених
відповідно до законів України військових формувань.
Воєнний стан в Україні або в окремих її місцевостях вводиться
Указом Президента України, який підлягає затвердженню Верховною
Радою України протягом двох днів з моменту звернення Президента
України.
Указом Президента України, який підлягає затвердженню Верховною
Радою України протягом двох днів з моменту звернення Президента
України.
Указ Президента України про
введення воєнного стану,
затверджений Верховною Радою України, негайно оголошується через
засоби масової інформації.
затверджений Верховною Радою України, негайно оголошується через
засоби масової інформації.
Пропозиції щодо введення
воєнного стану в
Україні або в
окремих її місцевостях Президентові України подає Рада
національної безпеки і оборони України.
окремих її місцевостях Президентові України подає Рада
національної безпеки і оборони України.
3) завдання військового командування, органів державної влади
та органів місцевого самоврядування щодо запровадження і
здійснення заходів правового режиму воєнного стану;
та органів місцевого самоврядування щодо запровадження і
здійснення заходів правового режиму воєнного стану;
4) вичерпний перелік конституційних прав і свобод людини і
громадянина, які тимчасово обмежуються у зв'язку з введенням
воєнного стану, а також перелік тимчасових обмежень прав і
законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих
обмежень;
громадянина, які тимчасово обмежуються у зв'язку з введенням
воєнного стану, а також перелік тимчасових обмежень прав і
законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих
обмежень;
Воєнний стан на всій
території України або в
окремих її
місцевостях скасовується Указом Президента України за пропозицією
Ради національної безпеки і оборони України в разі усунення
загрози нападу чи небезпеки державній незалежності України, її
територіальній цілісності, про що негайно оголошується через
засоби масової інформації.
місцевостях скасовується Указом Президента України за пропозицією
Ради національної безпеки і оборони України в разі усунення
загрози нападу чи небезпеки державній незалежності України, її
територіальній цілісності, про що негайно оголошується через
засоби масової інформації.
З пропозицією про скасування
воєнного стану до
Президента
України може звернутися Верховна Рада України.
України може звернутися Верховна Рада України.
В умовах воєнного стану
Президент України, Верховна Рада
України, органи державної влади, військове командування, Верховна
Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, підприємства,
установи та організації здійснюють повноваження, надані їм
Конституцією України та законами України, і забезпечують виконання
заходів, передбачених цим Законом.
України, органи державної влади, військове командування, Верховна
Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, підприємства,
установи та організації здійснюють повноваження, надані їм
Конституцією України та законами України, і забезпечують виконання
заходів, передбачених цим Законом.
Стаття 9. Керівництво Збройними Силами України та
іншими
військовими формуваннями в умовах воєнного стану
військовими формуваннями в умовах воєнного стану
Президент України як Верховний Головнокомандувач Збройних Сил
України в умовах воєнного стану здійснює керівництво стратегічним
плануванням застосування Збройних Сил України та інших утворених
відповідно до законів України військових формувань, запровадженням
та здійсненням заходів правового режиму воєнного стану через
робочий орган Ставку Верховного Головнокомандувача - Генеральний
штаб Збройних Сил України.
України в умовах воєнного стану здійснює керівництво стратегічним
плануванням застосування Збройних Сил України та інших утворених
відповідно до законів України військових формувань, запровадженням
та здійсненням заходів правового режиму воєнного стану через
робочий орган Ставку Верховного Головнокомандувача - Генеральний
штаб Збройних Сил України.
Міністерство оборони України у зв'язку з
введенням воєнного
стану діє відповідно до Положення про Міністерство оборони
України, яке затверджується Президентом України.
стану діє відповідно до Положення про Міністерство оборони
України, яке затверджується Президентом України.
Стаття 10. Неприпустимість припинення повноважень органів
державної влади в умовах воєнного стану
державної влади в умовах воєнного стану
У період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження
Верховної Ради України, Уповноваженого Верховної Ради України з
прав людини, Верховної Ради Автономної Республіки Крим,
міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади
та органів місцевого самоврядування, а також судів, органів
прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову
діяльність, досудове розслідування.
Верховної Ради України, Уповноваженого Верховної Ради України з
прав людини, Верховної Ради Автономної Республіки Крим,
міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади
та органів місцевого самоврядування, а також судів, органів
прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову
діяльність, досудове розслідування.
Стаття 11. Діяльність Верховної Ради України в умовах
воєнного стану
воєнного стану
Верховна Рада України в
разі введення воєнного
стану в
Україні або в окремих її місцевостях збирається у дводенний строк
без скликання і працює у сесійному режимі.
Україні або в окремих її місцевостях збирається у дводенний строк
без скликання і працює у сесійному режимі.
Керівники органів державної влади
та органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм
власності зобов'язані сприяти негайному прибуттю народних
депутатів України на засідання Верховної Ради України та
здійсненню їх повноважень.
самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм
власності зобов'язані сприяти негайному прибуттю народних
депутатів України на засідання Верховної Ради України та
здійсненню їх повноважень.
У разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України
під час дії воєнного стану її повноваження продовжуються до дня
першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної
після скасування воєнного стану.
під час дії воєнного стану її повноваження продовжуються до дня
першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної
після скасування воєнного стану.
Повноваження Верховної Ради України, передбачені Конституцією
України, в період воєнного стану не можуть бути обмежені.
України, в період воєнного стану не можуть бути обмежені.
Нормативно-правові акти Верховної Ради Автономної Республіки
Крим, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішення
місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, які стосуються прав і свобод людини і громадянина,
що обмежуються у зв'язку з введенням воєнного стану, тимчасово не
застосовуються.
Крим, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішення
місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, які стосуються прав і свобод людини і громадянина,
що обмежуються у зв'язку з введенням воєнного стану, тимчасово не
застосовуються.
В Україні або в окремих її місцевостях,
де введено воєнний
стан, керівництво у сфері оборони та забезпечення громадського
порядку і безпеки, у запровадженні заходів, передбачених
статтею 15 цього Закону, здійснюється відповідним військовим
командуванням у тісній взаємодії з органами виконавчої влади,
Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого
самоврядування.
стан, керівництво у сфері оборони та забезпечення громадського
порядку і безпеки, у запровадженні заходів, передбачених
статтею 15 цього Закону, здійснюється відповідним військовим
командуванням у тісній взаємодії з органами виконавчої влади,
Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого
самоврядування.
У місцевостях, де ведуться
бойові дії, запровадження
та
здійснення заходів правового режиму воєнного стану покладається
безпосередньо на військове командування.
здійснення заходів правового режиму воєнного стану покладається
безпосередньо на військове командування.
Військове командування під час дії воєнного стану вживає всіх
заходів для забезпечення захисту безпеки населення та інтересів
держави і несе відповідальність за їх запровадження на відповідній
території.
заходів для забезпечення захисту безпеки населення та інтересів
держави і несе відповідальність за їх запровадження на відповідній
території.
Органи, зазначені в статті
10 цього Закону,
та військове
командування мають право видавати в межах своєї компетенції
обов'язкові для виконання, у тому числі спільні, рішення,
розпорядження, накази та директиви з питань запровадження та
здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
командування мають право видавати в межах своєї компетенції
обов'язкові для виконання, у тому числі спільні, рішення,
розпорядження, накази та директиви з питань запровадження та
здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний
стан, військовому командуванню надається право разом з органами
виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та
органами місцевого самоврядування, а якщо це неможливо, -
самостійно запроваджувати та здійснювати такі заходи правового
режиму воєнного стану:
стан, військовому командуванню надається право разом з органами
виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та
органами місцевого самоврядування, а якщо це неможливо, -
самостійно запроваджувати та здійснювати такі заходи правового
режиму воєнного стану:
1) запроваджувати трудову повинність для працездатних осіб,
не залучених до роботи в оборонній сфері та сфері забезпечення
життєдіяльності населення і не заброньованих за підприємствами,
установами та організаціями на період мобілізації і воєнного часу
з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також
ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного та
воєнного характеру, які виникли в період дії воєнного стану, і їх
наслідків, та залучати їх в умовах воєнного стану до суспільно
корисних робіт, що виконуються для задоволення потреб Збройних Сил
України, інших військових формувань і сил цивільного захисту,
забезпечення функціонування національної економіки та системи
забезпечення життєдіяльності населення і не потребують, як
правило, спеціальної професійної підготовки осіб. Працівникам,
залученим до виконання суспільно корисних робіт, після закінчення
таких робіт надається попередня робота (посада), а в разі її
відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або,
за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі,
організації. Порядок залучення працездатних осіб в умовах воєнного
стану до суспільно корисних робіт з визначенням орієнтовного переліку таких робіт та механізму надання компенсації (винагороди) за їх виконання встановлюється Кабінетом Міністрів України;
не залучених до роботи в оборонній сфері та сфері забезпечення
життєдіяльності населення і не заброньованих за підприємствами,
установами та організаціями на період мобілізації і воєнного часу
з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також
ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного та
воєнного характеру, які виникли в період дії воєнного стану, і їх
наслідків, та залучати їх в умовах воєнного стану до суспільно
корисних робіт, що виконуються для задоволення потреб Збройних Сил
України, інших військових формувань і сил цивільного захисту,
забезпечення функціонування національної економіки та системи
забезпечення життєдіяльності населення і не потребують, як
правило, спеціальної професійної підготовки осіб. Працівникам,
залученим до виконання суспільно корисних робіт, після закінчення
таких робіт надається попередня робота (посада), а в разі її
відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або,
за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі,
організації. Порядок залучення працездатних осіб в умовах воєнного
стану до суспільно корисних робіт з визначенням орієнтовного переліку таких робіт та механізму надання компенсації (винагороди) за їх виконання встановлюється Кабінетом Міністрів України;
2)
використовувати потужності та трудові ресурси підприємств,
установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони,
змінювати режим їх роботи, проводити інші зміни виробничої
діяльності, а також умов праці відповідно до законодавства про
працю;
установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони,
змінювати режим їх роботи, проводити інші зміни виробничої
діяльності, а також умов праці відповідно до законодавства про
працю;
3) вилучати для тимчасового використання необхідне для
потреб
оборони майно міністерств, інших центральних та місцевих органів
виконавчої влади, територіальних громад, підприємств, установ і
організацій усіх форм власності та громадян, у тому числі згідно з
Положенням про військово-транспортний обов'язок - транспортні
засоби, споруди, машини, механізми, обладнання та інші об'єкти,
пов'язані з обслуговуванням транспорту, та видавати про це
відповідні документи встановленого зразка;
оборони майно міністерств, інших центральних та місцевих органів
виконавчої влади, територіальних громад, підприємств, установ і
організацій усіх форм власності та громадян, у тому числі згідно з
Положенням про військово-транспортний обов'язок - транспортні
засоби, споруди, машини, механізми, обладнання та інші об'єкти,
пов'язані з обслуговуванням транспорту, та видавати про це
відповідні документи встановленого зразка;
4) встановлювати охорону важливих
об'єктів національної
економіки України, які забезпечують життєдіяльність населення;
економіки України, які забезпечують життєдіяльність населення;
5) запроваджувати комендантську
годину (заборону перебування
у певний період доби на вулицях та в інших громадських місцях без
спеціально виданих перепусток і посвідчень), а також встановлювати
спеціальний режим світломаскування;
у певний період доби на вулицях та в інших громадських місцях без
спеціально виданих перепусток і посвідчень), а також встановлювати
спеціальний режим світломаскування;
6) встановлювати особливий режим в'їзду і виїзду, обмежувати
свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства,
а також рух транспортних засобів;
свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства,
а також рух транспортних засобів;
7) перевіряти документи у
громадян, а в
разі потреби
проводити огляд речей, транспортних засобів, багажу та вантажів,
службових приміщень і житла громадян, за винятком обмежень,
встановлених Конституцією України;
проводити огляд речей, транспортних засобів, багажу та вантажів,
службових приміщень і житла громадян, за винятком обмежень,
встановлених Конституцією України;
8) у
порядку, визначеному Конституцією і законами України,
порушувати питання про заборону діяльності політичних партій,
громадських організацій, якщо вона загрожує суверенітету,
національній безпеці України, її державній незалежності і
територіальній цілісності, життю громадян;
порушувати питання про заборону діяльності політичних партій,
громадських організацій, якщо вона загрожує суверенітету,
національній безпеці України, її державній незалежності і
територіальній цілісності, життю громадян;
9) здійснювати контроль за
роботою підприємств зв'язку,
поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій,
театральних, концертно-видовищних та інших підприємств, установ і
організацій культури, використовувати місцеві радіостанції,
телевізійні центри та друкарні для військових потреб і проведення
роз'яснювальної роботи серед військ і населення; регулювати роботу
цивільних телерадіоцентрів, забороняти роботу аматорських
приймально-передавальних радіостанцій особистого і колективного
користування та передачу інформації через комп'ютерні мережі;
поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій,
театральних, концертно-видовищних та інших підприємств, установ і
організацій культури, використовувати місцеві радіостанції,
телевізійні центри та друкарні для військових потреб і проведення
роз'яснювальної роботи серед військ і населення; регулювати роботу
цивільних телерадіоцентрів, забороняти роботу аматорських
приймально-передавальних радіостанцій особистого і колективного
користування та передачу інформації через комп'ютерні мережі;
10) у разі порушення вимог або
невиконання заходів правового
режиму воєнного стану вилучати у підприємств, установ і
організацій усіх форм власності, окремих громадян
радіопередавальне обладнання, телевізійну, відео- і
аудіоапаратуру, комп'ютери, а також у разі потреби інші технічні
засоби зв'язку;
режиму воєнного стану вилучати у підприємств, установ і
організацій усіх форм власності, окремих громадян
радіопередавальне обладнання, телевізійну, відео- і
аудіоапаратуру, комп'ютери, а також у разі потреби інші технічні
засоби зв'язку;
11) забороняти торгівлю
зброєю, сильнодіючими хімічними
і
отруйними речовинами, а також алкогольними напоями та речовинами,
виробленими на спиртовій основі;
отруйними речовинами, а також алкогольними напоями та речовинами,
виробленими на спиртовій основі;
12) вилучати у громадян вогнепальну
зброю та боєприпаси,
холодну зброю, а у підприємств, установ і організацій також
навчальну та бойову техніку, вибухові, радіоактивні речовини і
матеріали, сильнодіючі хімічні та отруйні речовини;
холодну зброю, а у підприємств, установ і організацій також
навчальну та бойову техніку, вибухові, радіоактивні речовини і
матеріали, сильнодіючі хімічні та отруйні речовини;
13) забороняти призовникам і
військовозобов'язаним змінювати
місце проживання без відома військового командування;
місце проживання без відома військового командування;
14) встановлювати для фізичних
і юридичних осіб
військово-квартирну повинність з розквартирування
військовослужбовців та розміщення військових частин, підрозділів і
установ;
військово-квартирну повинність з розквартирування
військовослужбовців та розміщення військових частин, підрозділів і
установ;
15) встановлювати порядок використання
сховищ, споруд та
інших об'єктів для захисту населення, а також для задоволення
потреб оборони;
інших об'єктів для захисту населення, а також для задоволення
потреб оборони;
16) проводити евакуацію населення
з місць і
районів,
небезпечних для проживання, а також підприємств, установ,
організацій та матеріальних цінностей, які мають важливе державне,
господарське і культурне значення;
небезпечних для проживання, а також підприємств, установ,
організацій та матеріальних цінностей, які мають важливе державне,
господарське і культурне значення;
17) запроваджувати в разі необхідності нормоване забезпечення
населення основними продовольчими і непродовольчими товарами,
ліками;
населення основними продовольчими і непродовольчими товарами,
ліками;
18) усувати з посад керівників державних підприємств, установ
і організацій за неналежне виконання ними своїх обов'язків,
призначати виконуючих обов'язки керівників зазначених підприємств,
установ і організацій;
і організацій за неналежне виконання ними своїх обов'язків,
призначати виконуючих обов'язки керівників зазначених підприємств,
установ і організацій;
Порядок
встановлення обмежень прав
і свобод людини
і
громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах
воєнного стану визначається законами України.
громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах
воєнного стану визначається законами України.
Органи державної влади України,
Верховна Рада Автономної
Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та
органи місцевого самоврядування, підприємства, установи,
організації, об'єднання громадян, а також громадяни зобов'язані
сприяти військовому командуванню у запровадженні та здійсненні
заходів правового режиму воєнного стану на відповідній території.
Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та
органи місцевого самоврядування, підприємства, установи,
організації, об'єднання громадян, а також громадяни зобов'язані
сприяти військовому командуванню у запровадженні та здійсненні
заходів правового режиму воєнного стану на відповідній території.
За рішенням Ради національної
безпеки і оборони України,
введеним в дію в установленому порядку Указом Президента України,
утворені відповідно до законів України військові формування
залучаються до вирішення завдань, пов'язаних із запровадженням і
здійсненням заходів правового режиму воєнного стану відповідно до
їх призначення та специфіки діяльності.
введеним в дію в установленому порядку Указом Президента України,
утворені відповідно до законів України військові формування
залучаються до вирішення завдань, пов'язаних із запровадженням і
здійсненням заходів правового режиму воєнного стану відповідно до
їх призначення та специфіки діяльності.
Стаття 18. Взаємодія військового командування з
органами
державної влади в умовах воєнного стану
державної влади в умовах воєнного стану
В умовах воєнного стану військове командування виконує
свої
завдання у тісній взаємодії із Службою безпеки України, іншими
утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями,
органами внутрішніх справ та органами управління і силами
цивільного захисту, а також може приймати в підпорядкування чи в
оперативне підпорядкування інші військові формування або їх
з'єднання, військові частини, установи та організації.
завдання у тісній взаємодії із Службою безпеки України, іншими
утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями,
органами внутрішніх справ та органами управління і силами
цивільного захисту, а також може приймати в підпорядкування чи в
оперативне підпорядкування інші військові формування або їх
з'єднання, військові частини, установи та організації.
Порядок взаємодії військового командування
з міністерствами,
іншими центральними органами виконавчої влади щодо забезпечення
додержання правового режиму воєнного стану, захисту безпеки
громадян та інтересів держави, а також підпорядкування чи
оперативного підпорядкування йому інших утворених відповідно до
законів України військових формувань або їх з'єднань, військових
частин, установ та організацій визначається Верховним
Головнокомандувачем Збройних Сил України.
іншими центральними органами виконавчої влади щодо забезпечення
додержання правового режиму воєнного стану, захисту безпеки
громадян та інтересів держави, а також підпорядкування чи
оперативного підпорядкування йому інших утворених відповідно до
законів України військових формувань або їх з'єднань, військових
частин, установ та організацій визначається Верховним
Головнокомандувачем Збройних Сил України.
проведення виборів Президента України,
а також виборів
до
Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим
і органів місцевого самоврядування;
Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим
і органів місцевого самоврядування;
Стаття 20. Правовий статус та обмеження прав і свобод
громадян та прав і законних інтересів
юридичних осіб в умовах воєнного стану
громадян та прав і законних інтересів
юридичних осіб в умовах воєнного стану
Правовий статус та обмеження прав і свобод громадян та прав і
законних інтересів юридичних осіб в умовах воєнного стану
визначаються відповідно до Конституції України,цього Закону та інших законів України.
законних інтересів юридичних осіб в умовах воєнного стану
визначаються відповідно до Конституції України,цього Закону та інших законів України.
В умовах воєнного стану
не можуть бути
обмежені права і
свободи людини і громадянина, передбачені частиною другою статті
64 Конституції України.
свободи людини і громадянина, передбачені частиною другою статті
64 Конституції України.
У процесі трудової
діяльності осіб, щодо яких запроваджена
трудова повинність, забезпечується дотримання таких стандартів, як
мінімальна заробітна плата, мінімальний термін відпустки та час
відпочинку між змінами, максимальний робочий час, врахування стану
здоров'я особи тощо. На час залучення працюючої особи до виконання
трудової повинності поза місцем її роботи за трудовим договором за
нею після закінчення виконання таких робіт зберігається відповідна
робота (посада).
трудова повинність, забезпечується дотримання таких стандартів, як
мінімальна заробітна плата, мінімальний термін відпустки та час
відпочинку між змінами, максимальний робочий час, врахування стану
здоров'я особи тощо. На час залучення працюючої особи до виконання
трудової повинності поза місцем її роботи за трудовим договором за
нею після закінчення виконання таких робіт зберігається відповідна
робота (посада).
Стаття 21. Правовий статус іноземців, осіб без
громадянства
та юридичних осіб іноземних держав в умовах
воєнного стану
та юридичних осіб іноземних держав в умовах
воєнного стану
Правовий статус іноземців та осіб без громадянства, юридичних
осіб іноземних держав, які перебувають на території України під
час дії воєнного стану, визначається Конституцією та законами
України, міжнародними договорами України, згода на обов'язковість
яких надана Верховною Радою України.
осіб іноземних держав, які перебувають на території України під
час дії воєнного стану, визначається Конституцією та законами
України, міжнародними договорами України, згода на обов'язковість
яких надана Верховною Радою України.
Стаття 22. Неприпустимість використання правового
режиму
воєнного стану для захоплення влади та порушення
прав і свобод громадян та прав і законних
інтересів юридичних осіб
воєнного стану для захоплення влади та порушення
прав і свобод громадян та прав і законних
інтересів юридичних осіб
Введення воєнного стану не
може бути підставою
для
застосування тортур, жорстокого чи принижуючого людську гідність
поводження або покарання. Будь-які спроби використати введення
воєнного стану для захоплення влади тягнуть за собою
відповідальність згідно з законом.
застосування тортур, жорстокого чи принижуючого людську гідність
поводження або покарання. Будь-які спроби використати введення
воєнного стану для захоплення влади тягнуть за собою
відповідальність згідно з законом.
Стаття 23. Відшкодування збитків, завданих під час
введення
воєнного стану або повернення майна, що
збереглося
воєнного стану або повернення майна, що
збереглося
Примусове відчуження об’єктів права власності у юридичних і
фізичних осіб у зв’язку із запровадженням та здійсненням заходів
правового режиму воєнного стану тягне за собою відшкодування їх
вартості в порядку, визначеному законом.
фізичних осіб у зв’язку із запровадженням та здійсненням заходів
правового режиму воєнного стану тягне за собою відшкодування їх
вартості в порядку, визначеному законом.
Якщо майно, що було примусово
відчужене у юридичних
і
фізичних осіб, після скасування правового режиму воєнного стану
збереглося, колишній власник або уповноважена ним особа має право
вимагати повернення такого майна у судовому порядку.
фізичних осіб, після скасування правового режиму воєнного стану
збереглося, колишній власник або уповноважена ним особа має право
вимагати повернення такого майна у судовому порядку.
Колишній власник примусово
відчуженого у зв'язку
із
запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного
стану майна може вимагати взамін надання йому іншого майна, якщо
це можливо.
запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного
стану майна може вимагати взамін надання йому іншого майна, якщо
це можливо.
Стаття 24. Інформування Генерального секретаря ООН та
держав
Україна відповідно до
Міжнародного пакту про громадянські та
політичні права у разі введення воєнного стану негайно повідомляє
через Генерального секретаря ООН державам, які беруть участь у
цьому пакті, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що
є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом, та про межу
цих відхилень і причини прийняття такого рішення.
політичні права у разі введення воєнного стану негайно повідомляє
через Генерального секретаря ООН державам, які беруть участь у
цьому пакті, про обмеження прав і свобод людини і громадянина, що
є відхиленням від зобов'язань за Міжнародним пактом, та про межу
цих відхилень і причини прийняття такого рішення.
У повідомленні зазначається також
дата припинення дії
відповідних відхилень від зобов'язань, передбачених Міжнародним
пактом про громадянські та політичні права.
відповідних відхилень від зобов'язань, передбачених Міжнародним
пактом про громадянські та політичні права.
Про зміни межі відхилень
від зобов'язань за
Міжнародним
пактом про громадянські та політичні права або строку дії обмежень
прав і свобод та причин прийняття такого рішення Україна
повідомляє Генерального секретаря ООН у порядку, визначеному
частинами першою та другою цієї статті.
пактом про громадянські та політичні права або строку дії обмежень
прав і свобод та причин прийняття такого рішення Україна
повідомляє Генерального секретаря ООН у порядку, визначеному
частинами першою та другою цієї статті.
Особи, винні у порушенні
вимог або невиконанні
заходів
правового режиму воєнного стану, притягаються до відповідальності
згідно з законом.
правового режиму воєнного стану, притягаються до відповідальності
згідно з законом.
Правосуддя на території, де
введено воєнний стан,
здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені
відповідно до Конституції України. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається.
здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені
відповідно до Конституції України. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається.
Контроль за діяльністю
органів виконавчої влади
в умовах
воєнного стану здійснює Рада національної безпеки і оборони
України.
воєнного стану здійснює Рада національної безпеки і оборони
України.
Нагляд за додержанням законів України в умовах воєнного стану
здійснюється відповідно до Конституції та законів України.
здійснюється відповідно до Конституції та законів України.
у шестимісячний строк підготувати
і подати на
розгляд
Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до
законодавчих актів, що випливають з цього Закону;
Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до
законодавчих актів, що випливають з цього Закону;
забезпечити приведення міністерствами, іншими
центральними та
місцевими органами виконавчої влади у відповідність з цим Законом
їх нормативно-правових актів.
місцевими органами виконавчої влади у відповідність з цим Законом
їх нормативно-правових актів.
No comments:
Post a Comment